lunes, 17 de octubre de 2011

Segona setmana

Setmana del 10 al 14 d'octubre

Aquesta setmana hem donat com és l'escola d'avui en dia, la de la industrialització, i com volem que siga l'escola de demà, la del coneixement, és a dir, que volem que canviï per a millorar l'educació.  Aquí deixo un quadre en el qual s’especifiquen les diferencies.


Escola del segle XIX

Escola del segle XXI

S’instruïa a la persona

Es forma integralment a la persona.
 (Formació integral)

MESTRE: era autoritari, l'únic que té el coneixement i el transmissor d'ell. Treballa tot sol.

MESTRE: forma a l'alumne i el guia a la construcció del coneixement, activa la seva curiositat. Ha de tenir vocació pel seu treball, però també ha de ser professional. Ha de donar exemple a l'alumne. Treballar en equip, coordinant-se entre el professors.

ALUMNE: l’alumne ha de seure, escoltar i estar callat. Tot ho memoritza i després amb el temps se li oblida.
ALUMNE: compren i entén al llarg de tota la seva vida i sobretot construeix el seu propi aprenentatge.
“ L’alumne és el vertader protagonista del seu propi aprenentatge”
RECURSOS: pissarra, mapes, globus terraqui, y llibre de text. Desprofenalització docent.
RECURSOS: varietat tecnològica, material tridimensional, jocs(puzles). Tot allò per poder interactuar. Tecnologia i metodologia per complementar y ampliar, al servei de l’alumne perquè ell mateix ho faci.
Els CONTINGUTS és donen en assignatures, però temes.
Els CONTINGUTS: projectat tal com la vida real on l’aprenentatge siga en conjunt. Tractament de globalitzar el contingut.
EVALUACIÓ: és fa un examen escrit al final del procés d’aprenentatge, és una avaluació per sancionar, analitzar i classificar. Consisteix en que l’alumne reprodueixi el contingut.
EVALUACIÓ: global i continua. És reguladora de l’aprenentatge, així es veu si fa falta més atenció cap a l’alumne, et guia. Es fan avaluacions, autoavaluacions i coavaluacions (aprenentatge entre el nens, es a dir, fer un grup de nens que sàpiguen molt i d’altres que lis costi més)
TEMPS I ESPAI: tots en el mateix espai (aula) i en el mateix temps (1 hora per treballar una matèria). 
TEMPS I ESPAI: en un mateix espai crear diferents espais, així els nens es van movent per fer les classes més divertides i menys amenes. Flexibilitat, diversitat i varietat de temps i espai.
ACTIVITATS: llei de les 3 unitats: fer tots la mateixa activitat, en el mateix temps i en el mateix espai. L’activitat esta dirigida, és monòtona, repetitiva, comença i acaba com ha de ser, consisteix ha reproduir alguna cosa (no es abstracta) i poc reflectiva.
ACTIVITATS: rompre la llei de les 3 unitats. Fer activitats creatives, multidisciplinades, l’alumne la fa autònomament globalitzada.
AGRUPAMENTS: és fan per edats, inflexibles i per sexe.
AGRUPAMENTS: flexibles, diferents edats, diferents nivells de coneixement i diferents criteris (un nen q sap escriure molt be amb un altre q sap dibuixar..)


Vos deixo també un vídeo que he trobat on explica amb imatges l’escola d’abans i d’ara.





http://www.youtube.com/watch?v=cNLvR4a3ylQ


El vídeo reflecteix amb les imatges que abans l’escola era molt monòtona i avorrida, que el mestre sempre seguia la mateixa línia per ensenyar als seus alumnes i no acudia a activitats diferents com la recerca d’informació a altres llibres o internet, a fer treballs relacionats amb el tema que estan fent o jocs. Que el professor era el que parlava i explicava el tema i els alumnes escoltaven avorrits i no podien opinar, només aprendre o al menys intentar-ho, perquè molt d’ells només ho aprenien per a l’examen i després se li oblidava.
En canvi ara amb les noves tecnologies podem fer les classe més entretingudes i divertides, mirant que els nens aprenguin per si mateixos, descobrint i donant opinions i cercant més informació del tema que estan donant.  

No hay comentarios:

Publicar un comentario